Vizireanu Constantin Cătălin
Mă numesc Vizireanu Constantin Cătălin, sunt de profesie psiholog, cu atestat de liberă practică pentru multiple specializări în domeniul psihologiei. Pun pasiune în tot ceea ce fac și mă aflu aici ca să te ajut când ai nevoie. Înainte de asta, trebuie mai întai să ne cunoaștem. Primul, mă voi descrie eu:
1. Date personale
Data nașterii: 1970
Stagiul militar: Satisfăcut
Starea civila: Căsătorit
Copii: 2
2. Educaţie şi formare:
-
Licenţă, în Psihologie și Sociologie (durata cursurilor: 4 ani)
-
Masterat în Evaluare și Intervenție Psihologică în Domeniul Educațional (durata cursurilor: 2 ani)
-
Masterat la Asociația Română de Psihologie Judiciară: Expert Poligraf (durata cursurilor: 2 ani)
-
Masterat la Asociația de Psihologie Aplicată și Științe Conexe: Psihologie Clinică (durata cursurilor: 2 ani)
-
Certificare G.C.D.F. (Global Career Development Facilitator) – Consiliere Vocațională / Profesională (durata cursurilor: 18 luni)
3. Training-uri, workshop-uri și cursuri de formare continuă:
-
Intervenții Psihologice în situații de inadaptare școlară și dificultăți de învatare - (Institutul Român de Psihologie)
-
Metode şi tehnici de consiliere psihopedagogică parentală (preadolescenţa) - (Conferința Internaționala de Psihologie)
-
Prevenirea consumului de droguri la copii / adolescenţi – de la teorie la practică. Abordări actuale în psihologia educațională - (Conferința Internaționala de Psihologie)
-
Gestionarea emoțiilor și evaluarea psihologică clinică - (Conferința Internaționala de Psihologie)
-
Metode și tehnici de evaluare a personalului în organizații - (Conferința Internaționala de Psihologie)
4. Domenii de competenţă/servicii oferite:
4.1 Psihologie judiciară - Detecția comportamentului simulat prin tehnica poligraf
-
Eliminarea din cercul de bănuiţi a persoanelor sincere care sunt suspectate ca urmare a unor conjuncturi nefavorabile acestora;
-
Identificarea persoanelor nesincere în orice situaţie, inclusiv atunci când este încălcată legea;
-
Stabilirea veridicităţii afirmaţiilor persoanelor în orice situaţie;
-
Prevenirea erorilor judiciare;
-
Orientarea investigaţiilor judiciare şi/sau administrative în direcţia corectă şi sporirea eficienţei acestor investigaţii prin stabilirea sincerităţii şi/sau nesincerităţii celor susţinute de părţi implicate, semnificative pentru cauza cercetată;
-
Depistarea caracterului calomnios al unor denunţuri sau afirmaţii;
-
Depistarea persoanelor care prin declaraţii mincinoase caută să obţină avantaje materiale;
-
Examinarea candidaţilor pentru a fi numiţi în funcţii de răspundere, de conducere sau a persoanelor recrutate la angajare pentru verificarea corectitudinii trecutului profesional (recrutare şi selecţie de resurse umane);
-
Estimarea corectă a gradului de risc privind recidiva acelor persoane care au fost condamnate pentru săvârşirea unor infracţiuni;
-
Prevenirea sustragerilor din societăţi comerciale prin examinări periodice ale angajaţilor şi verificarea loialităţii salariaţilor faţă de angajatori (evaluare de resurse umane), etc.
-
Degrevarea sistemului judiciar de cauze care se pot soluţiona prin acest tip de investigaţie ştiinţifică.
4.2 Psihologie educațională și vocațională
- Evaluarea şi diagnoza copiilor, tinerilor, membrilor familiei şi cadrelor didactice.
- Consiliere psihoeducaţională a copiilor şi tinerilor aflaţi în situaţii de criză familială, de inadaptare şcolară, eşec şcolar, abandon şcolar, absenteism, tulburări de comportament şi disciplină.
- Consiliere psihoeducaţională a părinţilor cu privire la importanţa climatului familial pentru dezvoltarea optimă a copiilor şi tinerilor.
- Identificarea nevoilor proprii de dezvoltare profesionala.
- Consiliere vocaţională. Consilierea elevilor în luarea deciziilor privind cariera (stabilirea scopului și obiectivelor, identificarea opțiunilor și alternativelor de carieră).
- Evaluarea profilului cognitiv, afectiv și de personalitate al membrilor familiei și cadrelor didactice din sistemul de învățământ.
- Intervenție psihologică specializată în scopul optimizării autocunoașterii și dezvoltării personale, prevenției și remiterii problemelor emoționale, cognitive și de comportament de intensitate subclinică.
- Promovarea atitudinilor și conduitelor sanogene.
- Dezvoltarea și implementarea de programe de consiliere scolară în vederea optimizarii sau eficientizarii învațării, depășirii situațiilor de criză, conflict și risc.
- Tratarea adicțiilor (dependențelor): alcool, fumat, dulciuri, jocuri de noroc, droguri, medicamente etc.
- Managementul stresului.
- Gestionarea conflictelor.
- Ascultarea activă.
- Parenting.
4.3 Psihologie clinică
4.3.1 Diagnostic și evaluare clinică
- Investigarea și psihodiagnosticul tulburărilor psihice și al altor condiții de patologie care implică în etiopatogeneza mecanisme psihologice;
- Evaluarea stării de sănătate mentală, în limita competenței psihologului, ca precondiție pentru desfașurarea unor activități care impun prin lege examinare psihologică (ex. testarea profesorilor, a funcționarilor publici etc.);
- Evaluare cognitivă și neuropsihologică;
- Evaluare comportamentală;
- Evaluare bio-fiziologică (ex. prin proceduri de bio-feedback);
- Evaluare subiectiv-emoțională;
- Evaluarea personalității și a mecanismelor de coping / adaptare / defensive;
- Evaluarea unor aspecte psihologice specifice cuplului, familiei sau altor grupuri;
- Evaluarea contextului familial, profesional, social, economic, cultural în care se manifestă problemele psihologice;
- Evaluarea gradului de discernamânt al persoanelor;
- Evaluarea dezvoltării psihologice;
- Alte evaluări în situații care implică componente psihologice.
4.3.2. Intervenție/asistență psihologică care va cuprinde cel puțin 3 dintre urmatoarele componente:
- Educație pentru sănătate, promovarea sănătății și a unui stil de viață sănătos (ex. prin prevenție primară și secundară).
- Intervenții specifice pentru persoanele cu nevoi speciale [aria psihopedagogiei speciale în condiții de psihopatologie (ex. logopedie)].
- Consiliere și terapie suportivă.
- Consilierea în situații de criză și asistența bolnavilor terminali.
- Optimizare și dezvoltare personală, autocunoaștere.
- Terapii de scurtă durată focalizate pe problemă, prevenție terțiară, recuperare și reeducare (individuale, de grup, cuplu si familie).
- Terapii standard de relaxare și sugestive.
- Consiliere (ex. prin tehnici comportamentale) specifică obiectivelor medicale (ex. creșterea aderenței la tratament, modificarea stilului de viața, pregatire preoperatorie, prevenție terțiară în cadrul bolilor cronice etc.).
- Managementul conflictului, mediere și negociere.
CÂND CONSIDERI CĂ TE POT AJUTA, CONTACTEAZĂ-MĂ!
Ești ceea ce faci, nu ceea ce spui că vei face!